Bevers

De bevers is de jongste groep van Scouting Dieren en bestaat uit jongens en meisjes in de leeftijd van 5 t/m 7. Elke zaterdagochtend (m.u.v. feest- en vakantiedagen) draait deze groep van 9.30 tot 11.00 opkomst op het clubgebouw de Geitenberg. De opkomsten draaien om het dorp Hotsjietonia en haar inwoners. Vanuit dit thema leren de kinderen samen te spelen, goed voor de natuur te zorgen, koken, knutselen en vooral samen heel veel plezier te hebben!  Dit alles gebeurt in en om het mooie Dierense bos en onder begeleiding van een tof leidingteam!

Opkomsten en activiteiten
Elke opkomst mogen de bevers de welpen buiten helpen met het hijsen van de vlag tijdens het opstellen. Daarna gaan de bevers naar binnen om even gezellig bij te kletsen en om het beverlied te zingen. Pas dan is de opkomst voor de bevers echt begonnen!
Tijdens de opkomsten worden er altijd weer leuke activiteiten bedacht door de leiding. Om nieuwe namen beter te leren kennen spelen we vaak 'citroen citroen', waarbij de bevers lekker kunnen rennen en er veel gelachen kan worden. Ook worden er veel tikspelletjes met en zonder de bal gespeeld, worden de mooiste hutten gebouwd in het bos of mogen de kinderen met een dobbelsteen zelf de richting bepalen tijdens een boswandeling. Lekkere opkomsten passeren ook zo nu en dan de revue, waarbij de bevers zelf popcorn of pannenkoekjes (boven waxinelichtjes!) mogen maken. Voor rust is er ook altijd ruimte, waarbij de bevers onder het genot van een beker limonade en een snoepje naar een spannend verhaal mogen luisteren van een van de bewonders uit het dorp Hotsjietonia.

Grotere activiteiten
Een aantal keer per jaar doen de bevers mee aan grotere opkomsten. Zo mogen ze helpen met de speculaasverkoop van Scouting Dieren, altijd erg spannend! Of brengt Sinterklaas tegelijkertijd een bezoek aan de bevers en de twee welpengroepen.
De bevers hebben niet alleen wel eens met andere kinderen van Scouting Dieren opkomst. Minstens een keer per jaar spelen de bevers van Scouting Dieren samen met bevers uit de regio. Dit doen ze bij de Bever-Doe-Dag, en bij andere leuke activiteiten die door de regio georganiseerd worden.
Een keer per jaar gaan de bevers op een heus kamp! Op de Geitenberg blijven de kinderen een nachtje slapen en beleven ze de mooiste avonturen. Elk jaar heeft het kamp een ander thema, wat aansluit bij de middagactiviteit tijdens dit kamp.

• Wat: De Bevers
  • Voor wie: Kinderen van 5 t/m 7 jaar.
  • Wanneer: Elke zaterdag van 09:30-11:00 uur.
  • Waar: De Geitenberg, Kolonieweg 9 te Dieren.
  • Contact: bevers@scoutingdieren.nl