Thunar welpen

De Thunar welpen is een groep bedoeld voor jongens en meisjes van 7 jaar t/m 11 jaar. Deze groep bestaat momenteel uit 4 leiding en zo'n 15 kinderen, die iedere zaterdagochtend van 9:30 tot 12:00 een opkomst draaien. Deze opkomsten zijn in het clubhuis 'de Geitenberg' aan de Kolonieweg 9, te Dieren.

Activiteiten
In de zomer wordt er vooral in het bos gespeeld en in de winter voornamelijk op het Scoutingterrein en in het clubhuis. Voor elke opkomst worden er leuke activiteiten bedacht. Dit kan zijn: spelenderwijs in contact komen met de natuur, vaardigheids-insignes halen, knutselen, renspelen, maar ook brood bakken boven eigengemaakte kampvuur. Ook doen de Thunar welpen mee aan de jaarlijkse speculaasverkoop van Scouting Dieren. Tijdens deze opkomst mogen de kinderen speculaas verkopen namens Scouting Dieren, wat ze altijd erg leuk en vaak ook spannend vinden.

Kampen
De Thunar welpen gaan ieder jaar twee keer op kamp, een keer in de winter en een keer in de zomer. Het winterkamp bestaat uit een weekend en het zomerkamp uit een week vol leuke en leerzame opdrachten en spellen. Dit allemaal in een thema wat ieder kamp weer anders is. Met het winterkamp overnachten de Thunar welpen in het clubgebouw van Scouting Dieren, zodat de kinderen in een vertrouwde omgeving vast kunnen wennen voor het zomerkamp. Het zomerkamp vindt meestal plaats in een clubgebouw van een andere Scoutinggroep uit de nabije omgeving van Dieren, maar als het even mogelijk is proberen we te gaan kamperen op een Scouting Labelterrein ergens in Nederland.

Even in het kort

• Wat: De Thunar welpen.
  • Voor wie: Kinderen van 7 t/m 11 jaar.
  • Wanneer: Elke zaterdag van 09:30-12:00 uur.
  • Waar: De Geitenberg, Kolonieweg 9 te Dieren.
  • Contact: thunarwelpen@scoutingdieren.nl