Gebouwen

Scouting Dieren is een vereniging die het geluk heeft om 2 gebouwen in haar bezit te hebben om zo alle speltakken te accommoderen.

De Geitenberg - Kolonieweg 9, te Dieren

De Geitenberg is het gebouw wat te vinden is aan het eind van de Kolonieweg in Dieren, bij het begin van De Veluwe. In dit gebouw hebben alle speltakken van de landtak ruimte om hun opkomsten te houden. In 1973 was de bouw afgerond en is dit clubgebouw in gebruik genomen door Scouting Dieren. Omdat het gebouw midden in de bossen van de Veluwe is gelegen, is het een perfecte weergave van de landtak. De Geitenberg is een functioneel gebouw, waar meerdere speltakken tegelijk kunnen draaien zonder elkaar te hinderen. Het gebouw is voorzien van een ruime gang, waarvandaan je naar de Grote Zaal, toiletruimte, keuken en zolder kan komen. De Grote Zaal is optioneel in twee ruimtes te delen, waarmee er nog steeds genoeg speelruimte overblijft. Aan de andere kant van de gang tref je de keuken aan. Aan het eind van de keuken kom je in het leidinghok terecht. Hier zitten de oudere leden en leiding meestal om programma's voor te bereiden of even rust te hebben. Als je met de looptrap omhoog gaat kom je op een kleine overloop met daarnaast twee ruimtes, een opbergzolder en een speelzolder/slaapvertrek. Aan de achterkant van het gebouw bevindt zich een terras waarvandaan je, al zittend op de picknickbankjes, het bos in kunt kijken. Als je vanaf het terras naar het eind van het terrein loopt kom je een houthok tegen. Halverwege het terrein is een kampvuurkuil, waar goed gebruik van wordt gemaakt. Hier kan de landtak grote vuren maken, en genieten van de mooie dagen. Verder beschikt het terrein over ruim voldoende ruimte om grote spellen te houden, tenten op te zetten en noem maar op. Een betere locatie heeft de landtak niet kunnen treffen, een droomlocatie gelegen in het bos.

Daarnaast is dit gebouw ook beschikbaar voor verhuur.

De Keienheuvel - Zutphensestraatweg 112, te Dieren

Aan de Zutphensestraatweg, naast de sluis van Dieren, ligt sinds 1985 het terrein van onze watertak. Op dit mooie plekje is in 1995 ons clubhuis 'de Keienheuvel 2' gebouwd. Het gebouw is voorzien van alles wat een watertak nodig heeft. Op de begane grond bevinden zich een ruim speellokaal waar alle groepen gebruik van maken, de toiletten en een keuken.
Onder het gebouw is een kelder. Deze kelder is heel handig om 's winters warm en droog het botenonderhoud te doen. De deuren van de kelder leiden naar een terras met schitterend uitzicht over de IJssel. Daar staat de hijskraan die onze vletten in en uit het water takelt.
Verder naar beneden liggen onze boten aan de steiger en ponton in de sluiskolk.
We zijn bijzonder blij met deze mooie locatie.

Adressen Scouting Dieren

'De Geitenberg'