Isala II Welpen

De Isala II Welpen uit Dieren zijn opgericht op 1 april 2000. Het is bedoeld voor jongens en meisjes in de leeftijdscategorie 7 t/m 11 jaar. De groep bestaat momenteel uit 6 man/vrouw leiding en maximaal 24 kinderen, die elke zomerse zaterdagochtend van 9:00 tot 12:30 draaien. In de winter beginnen we om 10:00 uur omdat we dan geen boten hoeven op te tuigen en eindigen we om 12:30 uur. Deze opkomsten worden gedraaid in het clubhuis 'de Keienheuvel' van Scouting Dieren naast de sluis (Zutphensestraatweg 112 te Dieren). Voor elke opkomst wordt er een programma gemaakt. Zo zal er in de zomermaanden vooral op en om het water worden gespeeld, en in de winter op het land. Enkele voorbeelden naast zeilen zijn roeien en wrikken, maar ook brood bakken, vaardigheidsinsignes halen, knopen, knutselen en actieve renspelen. De welpen van de Isala II groep spelen in het thema Jungle, bij de meeste mensen wel bekend van het jungleboek. Alle leiding heeft dan ook een jungledier geadopteerd en gebruikt deze naam tijdens de opkomsten.

Naast de gewone opkomsten worden er verschillende leuke kampen georganiseerd. Er is minimaal één weekendkamp per jaar en een spetterend zomerkamp. Het zomerkamp vindt gewoonlijk plaats in het begin van de grote schoolvakantie (wij houden wel rekening met verschillende regio's ). Dit kamp duurt circa 8 dagen. Verder zijn er speciale dagen als Sinterklaas, Carnaval, Jota etc.

Even in het kort

• Wat: De Isala II welpen.
  • Voor wie: Kinderen van 7 t/m 11 jaar.
  • Wanneer: Elke zaterdag van 09:00-12:30 uur, in de wintermaanden van 10:00-12:30 uur.
    Draaien op dit moment gelijk met de Zeeverkenners
  • Waar: De Keienheuvel, Zutphensestraatweg 112 te Dieren.
  • Contact: isala2welpen@scoutingdieren.nl